Sådan snører du sneakers

hvordan man snører sneakersKorrekt udvalgt snøring dekorerer ikke kun sneakers, men spiller også en funktionel rolle. Det giver en behagelig pasform til foden og bremser slid.

Leder du efter nye måder at binde dine snørebånd på? Alt du behøver er tålmodighed og dit par yndlingssko. Vi fortæller dig, hvordan du snører dine sneakers smukt.

Traditionelle metoder

Klassisk

Den mest almindelige metode, der bruges til at binde snørebånd.

klassisk måde

Udførelsesteknik. Begge dele af blonden er gevind indefra og ud, justeret i længden. Derefter skrues hver ende, krydsende, diagonalt ind i det modsatte hul.

Vigtig! Huller til trådning af snørebånd (øjne, øjne) er nummereret fra skoens tåområde.

Tåen betragtes som det laveste niveau af snøring. Følgelig er hullerne, hvorfra blonden kommer ud, den øverste række.

Udstillingsvindue

Blonderne strækker sig fra ydersiden til indersiden og skjules nemt bag siderne eller i sneakersens hulrum. Denne vævning er let at løsne, men svær at stramme.

udstillingsvindue

Omvendt snøring

Består af skiftende krydsninger på eksternt og internt niveau. På sko med lige par øjer begynder trådningen udefra. For ulige tal er den første vandrette jumper placeret indeni.

På det andet par huller er diagonalerne placeret på ydersiden, på det næste par på indersiden. Skiftet opretholdes indtil snøring er afsluttet.

europæisk

Blonden er trådet ind i det første par ovenfra. Den venstre ende kommer frem fra det andet modsatte øje og danner en lige bro. Den højre kommer ud langs en stejl diagonal fra det tredje øje på venstre stang og er skruet udefra ind i den højre.

Handlingerne gentages i de næste par.

Vigtig! Ved europæisk snøring på sko med 5 og 7 par huller skal den venstre ende af snørebåndet være længere end den højre.

Efter at det første par er blevet gevind, skal du trimme enderne og derefter forlænge den venstre del til en længde langs bredden af ​​den vandrette jumper.

Sneakers til mænd og kvinder

For kvinder

I kvindemode er dekorative mønstre, der minder om gennembrudte mønstre, særligt populære. De er generelt ikke-funktionelle, fordi spændingen ikke kan ændres eller knuden fortrydes for at bevare udseendet.

Teknik til at lave stjernemønsteret. Trådningen begynder med en ydre lige jumper, som føres gennem hullerne i midten af ​​rækken. For et lige tal skrues den første jumper ind i det nederste midterste øje.

Venstre kant løber langs indersiden af ​​linealen og går ud gennem det øverste øje på venstre side, højre kant til højre.

Derefter laves krydsende diagonaler på den modsatte side. Blonden er trådet udefra ind i det frie par øjne lavere fra midten.Dernæst føres enderne igen lodret langs indersiden langs deres række og krydses diagonalt, idet de kommer frem fra det øvre frie par. Resultatet er en smuk snøring, som kvinder kan lide.

Det skal tages i betragtning, at med denne metode er længderne til binding en tredjedel længere end standarden. En anden version af stjernen, hvor der i stedet for lodrette overgange er lavet diagonaler på både yder- og indersiden, giver dig mulighed for mærkbart at forkorte blonden.

Den enkleste teknik til at forlænge en af ​​delene i begyndelsen af ​​snøring giver dig mulighed for at flytte knuden med en sløjfe til ydersiden af ​​kvinders sneakers.

Vigtig! Længden af ​​snørebåndene er indstillet under hensyntagen til traditionelle snøremetoder. Ved brug af ikke-standardflyvninger kan stigrørene være længere eller kortere.

For mænd

Teknikken, der bruges på de to øverste par ører, kaldes en "lås". Den er velegnet til mænds sportssko.

låse

Når snøren trækkes gennem det næstsidste par, laves lodrette løkker. Kanterne krydses derefter og føres igennem, hvilket skaber yderligere fastgørelser til den stramme knude.

Snøring efter antal huller

Til 4 huller

Snøring med 4 par huller bærer ikke en stor funktionel belastning og bruges i sommerkollektioner. Alle traditionelle metoder ser godt ud på sådanne sko, men du kan introducere en frisk note ved at lave følgende mønster.

• Den første jumper er den ydre vandrette.
  • Enderne krydser på indersiden og føres ud gennem de andre huller.
  • En lodret ekstern jumper er lavet på begge sider.
  • Snørebåndene kommer indad fra den tredje løkke, krydser og kommer udad fra det sidste par.

Til 5 eller flere huller

Sneakers med 5 eller flere huller kan snøres med forskellige typer lige og krydssnøring. Men nogle metoder ser kun pæne ud med et lige antal par. For eksempel bruges "stribe"-mønsteret oftere på sko med 6 og 8 par øjne.

• Den første jumper er ekstern.
  • Den venstre side af blonden er trådet lodret fra indersiden ind i det næste øje. En vandret jumper er lavet i anden række.
  • Den højre blonde træs igennem det tredje øje fra bunden, og der laves en lige trøje.
  • Snøring i de næste rækker fortsætter efter samme princip.

Elementer af en lige strimmel kan diversificeres med krydsdiagonaler på det sidste par huller. Kombinationen efter X-I-X-I- mønsteret kaldes romersk snøring og ser godt ud på linealer med 5 og 7 løkker.

Forskellige typer lige snøring

Lige vandrette linjer langs hele snøringens længde hjælper med at skjule knuden, samt understreger skoens form og snørebåndets tekstur.

Lige

Den første jumper er ekstern. Den venstre spids er tegnet lodret indefra og gevindet ind i hullerne i 2. række med en ekstern vandret jumper.

lige

Begge ender, placeret på højre lineal, løber lodret indefra. Hver af dem er bragt ud med et hul mangler. Tværgående jumpere er lavet på to niveauer.

Handlingen fortsætter, indtil begge dele er på indersiden af ​​den øverste række.

På en lineal med 4 og 8 huller vil den skjulte knude være til venstre, med 6 huller til højre.

Ulige linje

At springe et par over er den enkleste teknik til at snøre uden en knude på en ulige lineal.

ulige linje

1. Det første kryds er internt, derefter er det diagonale kryds eksternt. Næste - ifølge ordningen, som for lige linjer.
  2. Den anden jumper løber på tværs fra venstre mod højre langs toppen, derefter fra højre mod venstre langs bunden af ​​snøringen.
  3. Springeren i anden række er lavet med højre og venstre ende sammen.

Lang lige

Startende med den første ydre trøje giver den dig mulighed for at forkorte de løse dele af blonden.

lang lige

• Den venstre kant løber lodret indefra og går ud gennem det øverste venstre øje. Fastgjort i en længde, der er praktisk til at binde.
  • Den forlængede højre er lodret indefra og kommer ud af det næstsidste øje fra toppen, hvilket skaber en bro.
  • Højre kant er tegnet indefra til næstsidste nederste række. Endnu en jumper er lavet.
  • Efter alle de vandrette linjer er lavet, bringes blonden ud indefra for at blive bundet.

Ekstrem lige

Tilbud den optimale løsning til knækkede ledninger. Det kan laves ved at bruge halvdelen eller en tredjedel af standardlængden.

ekstremekstrem

• En grænseknude bindes i den ene ende af snøren.
  • Den frie ende skrues ind i det første nederste øje indefra og ud og spændes til, indtil det stopper.
  • Der laves en vandret jumper.
  • Alle følgende par har en lodret indre overgang og vandrette jumpere.

For at binde en knude i den ene ende skal du lave en ekstra intern jumper og bringe blonden ud. Enden trådes under den ydre jumper og der laves en løkke. Derefter lægges en anden luftløkke på fingeren, som skal skrues ind i den første og strammes.

Sportssnøring

Til racerstøvler

Teknik til at udføre speciel snøring til racerstøvler med afspænding i ankelledsområdet.

for racerløbere

• Enderne af blonden bringes ud gennem de nederste venstre og øverste højre øjer, hvilket skaber en lang diagonal.
  • Den nederste ende er hævet langs linealen af ​​vandrette udvendige broer og diagonale overgange på det indre niveau. Den øverste ende skrues på samme måde ind i de næste nederste par.
  • Enderne til binding bringes op i midten af ​​linealen, knuden er lavet i den smalle del af anklen.

Til løb

Snøringsmetoder med forskellige trykzoner giver dig mulighed for at vælge den bedste mulighed under hensyntagen til fodens egenskaber, hvilket hjælper med at eliminere smerte og hævelse under løb og fysisk aktivitet.

• Den første jumper er den ydre vandrette.
  • Enderne går lodret indefra og kommer derefter ud af hullerne i 2. række. En ekstern lodret jumper er lavet på begge sider.
  • Begge ender krydser på det indre niveau og føres ud gennem det 4. par huller.
  • Der laves et kryds fra ydersiden til indersiden, enderne til binding bringes ud i det sidste par.

For cyklister

Snøreteknikken til vandring og cykling er en omvendt udgave af striben. Vandrette jumpere er placeret i det indre plan. De lodrette går udenfor langs linealen med huller. Trykket er jævnt fordelt over fodområdet. Eliminerer risikoen for, at de ydre løkker bliver fanget på sten eller planter under vandring.

til cykling

Hvis de vandrette linjer på lige niveauer er tegnet af venstre halvdel af blonden, ulige - af højre. Bindeenderne med 6 par huller er placeret på ydersiden. Knuten bindes på siden, mellem 5. og 6. række. Denne metode er mest praktisk til cykling.

Original snøring

Dobbelt omvendt

Giver et jævnt tryk i hele foden. Dette gøres som følger.

dobbelt

• En tværgående ekstern jumper er lavet i det andet par fra toppen.
  • Enderne krydser diagonalt og indsættes udefra i nedadgående retning, hvorved et par huller springes over.
  • Fra det laveste par trækkes to indvendige diagonaler for at føre ud gennem et frit par huller.
  • Dernæst sker krydsning gennem de savnede par. Enderne føres ud indefra og ud helt til øverste række.

"Sommerfugl"

Især elsket af dem, der har high-top sneakers. På sko med et lige antal par begynder trådningen fra den ydre vandrette jumper. Så er der en skjult lodret overgang til anden række. To ydre diagonaler fører til den tredje række, og følg derefter det samme mønster.

sommerfugl

Snøring af linealer med ulige par begynder med en intern vandret jumper, enderne krydses og skrues ind i anden række, en skjult lodret overgang laves til den tredje, derefter et eksternt kryds og derefter i henhold til mønsteret.

savtand

Skaber to niveauer af kompression og kan korrigere dårligtsiddende sko.

• Den første jumper er den ydre vandrette.
  • Den venstre ende føres skjult lodret, så gennem det andet par danner den en vandret ekstern jumper.
  • Den højre ende strækker sig på indersiden diagonalt fra det modsatte øje af den tredje række og skaber en vandret ydre bro.
  • Den næste indre diagonal går fra anden række til fjerde. En ekstern lige jumper oprettes. Derefter går det samme mønster fra det tredje til det femte par.

Vigtig! Asymmetriske mønstre er lavet på en spejl måde.

Diagonal

Udført på sneakers i henhold til følgende skema.

Til ulige par. Blonden kommer ud af nederste venstre hul. Skaber en ydre lang diagonal og strækker sig fra det øverste højre øje til en længde, der er tilstrækkelig til at binde. Den anden ende langs den skjulte lodrette er trådet gennem den anden række.Derefter skrues den diagonalt ind i højre hul i første række og skjules lodret ind i anden række. Ved at bruge samme mønster forbindes de næste rækker med diagonale ydre jumpere, der går over den første lange diagonal.

Til lige par. Den første jumper er den indre vandrette. Den venstre ende er skruet langs den ydre diagonal ind i det øverste højre hul med forbehold for binding. Den højre ende er skruet diagonalt ind i det venstre hul i den anden række, hvilket gør en skjult lodret overgang. Derefter - diagonalt til næste række.

Knotty

Dekorative revknuder kan skabes på enhver række med krydssnøring.

knudret

En af enderne skal foldes til en løkke, og den anden ende skal gribes over løkken. Stram derefter løkken med bundgrebet jævnt på begge sider.

En anden version af knudret snøring skabes ved blot at væve i to omgange ved krydssnøringens samlinger.

Omvendt sløjfe

Den første jumper er en skjult vandret en. Den venstre ende danner en halv-bredde løkke. Den højre ende er trådet igennem den, derefter dykker den venstre ende ind og ud af venstre øje i anden række. Højre - på samme måde fra højre. Gentages indtil det øverste par.

omvendt sløjfe

Lyn

Snøring med lynlås fastgør jumperne på hvert par huller og skaber et originalt dekorativt mønster.

lyn

• Enderne bringes ud i første række, hvilket skaber en skjult lige jumper.
  • Den venstre ende dykker under den lige jumper og føres diagonalt ud fra indersiden til ydersiden gennem det andet højre øje. Det samme gøres med højre ende.
  • Begge ender dykker under diagonalen og føres ud til det modsatte hul i næste række.

Spændingen skal justeres ved hvert snøretrin.

Spindelvæv

Gossamer snøring kan udføres med mindst 6 par øjer.

spindelvæv

• Blonden er trådet ind i det første par ved hjælp af en skjult lige trøje.
  • Den venstre ende med et mellemrum i række 2 passer fra top til bund ind i højre øje på række 4. Den højre ende skaber en diagonal på samme måde.
  • Begge ender kommer frem fra den anden række langs en skjult lodret linje og skaber tværdiagonaler, der kommer frem fra øjerne i den femte række.
  • En diagonal jumper fra den femte til den anden række, derefter skjulte vertikaler på begge sider til den tredje række.
  • Fra tredje række - diagonalt til sjette række.

Når du snører 8 par øjer, skal du springe 3 rækker over efter det første trin.

Dam

Ved hjælp af to snørebånd i en kontrastfarve kan du skabe en dekorativ skakbrætsnøring. Den første blonde er sikret til venstre i nederste række, derefter laves et stribemønster med på hinanden følgende lige ydre og lodrette skjulte jumpere. Enden bringes ud og fastgøres til skinnebenet.

brikker

Efter at have sikret den anden snøre i nederste række, trådes den under og over de vandrette jumpere, efter at den sidste er viklet oven på jumperen, fortsætter vævningen i et skakternet mønster.

Forskellige tofarvede mønstre kan opnås ved at bruge almindelige snøremønstre, ved at bruge lige og ulige par huller til hver farve.

Anmeldelser og kommentarer
EN Alexander:

Hvorfor er du så smuk!!! Jeg snører mine Adidas-sneakers.